Em 1986, o químico Daniel Fonseca de Jesus, nascido em 1962, criou uma fórmula para colorir cabelos, com a ajuda de um especialista italiano. Fundou então a Niely, cujo nome vem de sua filha mais velha Danielle. A empresa passou a atuar então nos segmentos de shampoos, e coloração e tratamento de cabelos. Daniel oferecia um produto simples para uso em casa, para mulheres que não podiam ou não queriam pagar um salão de beleza. As vendas prosperaram e nos últimos oito anos a Niely manteve a liderança no setor de coloração de cabelos.
Em 2015 Daniel de Jesus vende a empresa, então com faturamento de R$ 500 milhões anuais, para a francesa L'Oréal. Os números são confidenciais mas especialistas na indústria da beleza estimam que o negócio deve ter girado em torno de R$ 1 bilhão. O negócio, aparentemente, demorou um pouco para sair. Em novembro de 2013, a L'Oréal já contratara o banco BNP Paribas para abrir as conversas em torno de uma possível aquisição.
Desde a aquisição da Niely, executivos da L'Oréal, os brasileiros assim como os franceses, foram transferidos para Nova Iguaçu (RJ), onde a fábrica de cosméticos, bem como a unidade de embalagem e o centro de distribuição estão localizados numa propriedade de 530.000 metros quadrados.
(Fonte: revista Exame - 13.11.2013 / jornal Valor international edition- May 16th, 2016 - parte)
English version:
Niely comes from the name of Daniel Fonseca de Jesus oldest daughter, Danielle. With a diploma in chemistry, the creator of Niely, born in 1962, created, in 1986, a formula for hair coloring with the help of an Italian specialist. He offered a product for simple use at home, for women who couldn’t or didn’t want to pay for a beauty salon.
There were channels in thousands of points of sale around the entire country. This network was one of the reasons for which the Niely brand reached market leadership through hair coloring. Sales only grew, and in the last eight years Niely maintained its leadership in the hair-coloring sector.
In 2015, Mr de Jesus sells Niely to french giant L'Oréal. He recalls that he spent about a year and a half talking with L’Oréal. He had lunch, dined, had one-on-one and group meetings with L’Oréal global CEO, Jean-Paul Agon, and with the president in Brasil, Didier Tisserand.
The businessman highlights that his motivation to sell Niely wasn’t the money, but the recognition that it offered products with quality compatible with those from the largest company of the segment in the world.
Since the purchase of Niely, executives at L’Oréal, Brazilians as well as French, have transferred to Nova Iguaçu, where the cosmetic factory, the packaging unit and a distribution center are based on a 530,000 m2 property.
Em 2015 Daniel de Jesus vende a empresa, então com faturamento de R$ 500 milhões anuais, para a francesa L'Oréal. Os números são confidenciais mas especialistas na indústria da beleza estimam que o negócio deve ter girado em torno de R$ 1 bilhão. O negócio, aparentemente, demorou um pouco para sair. Em novembro de 2013, a L'Oréal já contratara o banco BNP Paribas para abrir as conversas em torno de uma possível aquisição.
Desde a aquisição da Niely, executivos da L'Oréal, os brasileiros assim como os franceses, foram transferidos para Nova Iguaçu (RJ), onde a fábrica de cosméticos, bem como a unidade de embalagem e o centro de distribuição estão localizados numa propriedade de 530.000 metros quadrados.
(Fonte: revista Exame - 13.11.2013 / jornal Valor international edition- May 16th, 2016 - parte)
English version:
Niely comes from the name of Daniel Fonseca de Jesus oldest daughter, Danielle. With a diploma in chemistry, the creator of Niely, born in 1962, created, in 1986, a formula for hair coloring with the help of an Italian specialist. He offered a product for simple use at home, for women who couldn’t or didn’t want to pay for a beauty salon.
There were channels in thousands of points of sale around the entire country. This network was one of the reasons for which the Niely brand reached market leadership through hair coloring. Sales only grew, and in the last eight years Niely maintained its leadership in the hair-coloring sector.
In 2015, Mr de Jesus sells Niely to french giant L'Oréal. He recalls that he spent about a year and a half talking with L’Oréal. He had lunch, dined, had one-on-one and group meetings with L’Oréal global CEO, Jean-Paul Agon, and with the president in Brasil, Didier Tisserand.
The businessman highlights that his motivation to sell Niely wasn’t the money, but the recognition that it offered products with quality compatible with those from the largest company of the segment in the world.
Since the purchase of Niely, executives at L’Oréal, Brazilians as well as French, have transferred to Nova Iguaçu, where the cosmetic factory, the packaging unit and a distribution center are based on a 530,000 m2 property.
(Fonte: jornal Valor international edition- May 16th, 2016 - parte)
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