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6 de out. de 2011

Hershey's

          A Hershey Company, anteriormente chamada Hershey Foods Corporation, foi fundada em 1894 por Milton S. Hershey. A indústria de chocolates é sediada na cidade com mesmo nome, Hershey, localizada na Pensilvânia.
          A Hershey aportou no Brasil em 1998 e importou seu produtos até 2001, quando adquiriu, por 18 milhões de dólares, aparentemente uma bagatela, a unidade de chocolate da Visconti. A multinacional americana, então líder em seu país na fabricação de chocolates, mandou pelo menos 15 profissionais ao Brasil, entre auditores, engenheiros e advogados para analisar a empresa.
          As negociações duraram quatro meses e foi concretizada em 31 de julho (2001). A Hershey's, como a empresa é mais conhecida, tinha o direito de usar a marca em produtos de chocolates da Visconti, inclusive ovos de Páscoa, por dez anos. Os primeiros investimentos foram feitos na fábrica adquirida em São Roque.
          Em 2015, a Hershey inicia o processo de extinção da parceria de distribuição que tinha com a Bauducco desde 2008. Em 2016, o acordo foi completamente finalizado.
          Em maio de 2019, quase 120 anos depois de chegar aos mercados, a Hershey’s fará a primeira alteração no design das suas barras de chocolates. O logo da marca estampado nos tabletes desde 1900 será substituído por 25 emojis, como o smile, um punho fechado e o joinha. Para alegria dos tradicionalistas, a mudança não será por muito tempo. A nova linha de barras será vendida por um período limitado durante as férias de verão no hemisfério norte. Segundo a empresa, serão comercializadas 25 milhões de unidades com o novo formato. O apreço ao tradicional é uma das marcas características da Hershey’s. A empresa lançou a linha Hershey’s Gold, uma mistura de chocolate com caramelo, no ano passado. Antes disso, a última novidade havia sido lançada em 1995, com a Cookies ‘n Cream. A primeira mudança na produção veio apenas em 1939, com a criação da Hershey’s Special Dark.
(Fonte: IstoÉDinheiro - 16.05.2019 - parte)


English version:
     Hershey arrived in Brazil in 1998, operating as importer until 2001, when it acquired the Visconti plant in Brazil and brands including Iô-Iô Crem and Granulados Visconti, for $18 million. In 2002, the company began its local production.
     In January 2008, Hershey made an agreement with Pandurata Netherlands (owner of Bauducco) for sale and distribution of Hershey products in Brazil. In the joint venture, Hershey held a 51% stake, and Pandurata the other 49%. “The company made some mistakes in the process of nationalizing the brand in Brazil and ended up opting for the partnership with Bauducco to have national presence, while it dedicated to innovations,” Mr. Marcel Sacco, director general in Brazil says.
     In 2015, american chocolate manufacturer Hershey  restructured its business in Brazil, having ended a seven-year partnership with Brazilian cookies and cakes brand Bauducco. Hershey makes in the country only about R$ 300 million ($78 million) of its $7.1 billion in global sales.
     The separation was amicable. After the repurchase of the Bauducco part, the companies continue working together. The merchandising part continues being handled by Bauducco. In the North and Northeast regions, Bauducco will remain as Hershey’s master distributor. Bauducco will also provide storage and distribution services to Hershey.
     The company strengthened its local team and plans investments in its São Roque, São Paulo plant to accelerate its pace of expansion in the coming years, becoming Brazil’s third brand in sales volume. It aims to triple its revenue by 2020, reaching R$1 billion.
     To get there, the company made changes in the distribution, production, marketing and sales departments. To manage these sectors, which were coordinated by Bauducco, Hershey hired 87 people in São Paulo and set up its own office in the city, opened on October 13, 2015. Previously, Hershey executives were based at Bauducco’s headquarters, located in Guarulhos, in the metropolitan region of São Paulo. With this measure, the company increased its workforce in Brazil by 16.5%, to 613 people.
     Hershey is the fifth-largest chocolate maker in the world, with a 7.3% market share. It trails Mars (14.5%), Mondelez (14.3%), Nestlé (12.4%) and Ferrero Group (9.1%), according to Euromonitor International. In Brazil, it is the fourth-largest chocolate brand, behind Lacta (Kraft Foods/Mondelez), Garoto and Nestlé (both controlled by the Swiss food company).
(Fonte: jornal Valor International - November 2015)

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